13. Грифон

mane radmanovic grifon u10 3 6

У среду, 16. јуна у 19 ч, у Галерији Графички колектив, Драгослава Јовановића 11, свечано је отворен 13. ГРИФОН –изложба изабраних радова са Конкурса за најбољи графички дизајн у Србији, Републици Српској и Црној Гори у 2018, 2019. и 2021. години.

На овогодишњем конкурсу ГРИФОН пријавило се 47 аутора са преко 150 радова. Селекциона комисија – Радоња Лепосавић, историчар уметности, Жолт Ковач, визуелни уметник, Ведран Ераковић, типограф, Саша Јањић, историчар уметности, Никола Радојчић, графички дизајнер – изабрала је 32 аутора и преко 50 радова у категоријама: књига и друге публикације, визуелни идентитет, плакати и оглашавање, амбалажа, типографско писмо, промотивни материјал и хартије од вредности, филмска, видео и ТВ-графика и веб-дизајн.

Пракса је потврдила да награда Грифон непогрешиво валоризује и препознаје најбоља ауторска дела графичког дизајна, о чему сведоче и професионални домети досадашњих лауреата: Милош Илић (1996), Владан Срдић (1998), Борут Вилд (2000), Горан Патлејх (2002), Славимир Стојановић (2004), Исидора Николић (2006), Игор Оршолић (2008), Ауторски тим А3 Формат (Филип Бојовић & Марко Ракић / 2010), Јована Будошан & Александар Илић (2012), Метаклиника (2014), Питер Грегсон Студио (2016), Велимир Андрејевић & Софија Гавриловић (2018).

ГРИФОН је основан у сарадњи са компанијом Quadra Graphic 1996. године са циљем да стимулише и развија професионалне стандарде у области графичког дизајна. Ова специјализована манифестација бијеналног карактера током две деценије развила се у релевантни пункт за вредновање и сучељавање различитих поетика пружајући реалан увид у актуелну продукцију графичког дизајна у Србији и региону и аутора који су својим пореклом/школовањем/боравком везани за ове просторе.

„Овогодишња селекција и конкурс ће свакако остати у сенци пандемије ковид вируса и свега оног што нам се више од годину дана дешава. Ова глобална катастрофа утицала је и на продукцију која је видно мања али не нужно и неквалитетнија. Оно што је свакако приметно је мањак дизајнерских решења амбалажа и тродимензионалних производа, што се може оправдати чињеницом о успореној привредној активности услед пандемије. Ипак охрабрује пракса да је упркос неповољној ситуацији, графичка продукција књига, плаката и посебно типографског писма и даље на завидном нивоу. Визуелни идентитети, веб као и ТВ графика су такође присутни и чине овогодишњу селекцију у медијском смислу разноврснијом. (…) Оно што ће иза свега тога остати су примери успешног и иновативног коришћења како нових технологија, тако и искустава старије уметности у погледу креирања нових предмета и графичких решења. Ти и такви примери ће сигурно наћи своје место у музејима примењних уметности и дизајна али оно што је важније и значајније, остаће у сећању многобројних људи који су их користили или имали. Грифон, као награда за најбољи графички дизајн покушава да скрене пажњу стручне, али и оне шире јавности, да иза сваког производа, иза сваке графичке креације, стоји напоран рад уметника који својим делом доприносе да свет у коме живимо буде, ако не лепши онда макар функционалнији и допадљивији.“
Из текста Саше Јањића

Жири за награду 13. ГРИФОН 2021, састао се 15. јуна 2021. у 13 ч. у Галерији Графичког колектива, Драгослава Јовановића 11 и донео једногласну одлуку да се ово признање за најбоље ауторско остварење у области графичког дизајна додели Манету Радмановићу за рад „U10: 3/6”.

Жири је поред награде Грифон 2021. године доделио специјално признање Моники Ланг за публикацију „Рејчел Каск-трилогија-Обрис-Транзит-Похвале” и признања по категоријама: Оливери Батајић Сретеновић, за рад „Галерија Јован Поповић, каталози”, категорија Књига и друге публикације, Исидори М. Николић, за рад „Предраг Нешковић Слобода најјачем”, категорија Књига и друге публикације, Катарини Поповић, за рад „Музеј Југославије – агенда 2019”, категорија промотивни материјал и хартије од вредности, Ани Продановић, за рад „Фамилија фонтова Орто”, категорија Типографско писмо, Биљани Станковић, за рад „Минеа, фамилија рукописних писама”, категорија Типографско писмо, Зорану Бореновићу, за рад „Сударушка”, категорија Визуелни идентитет, Јани Оршолић, за рад „Само нежно према себи”, категорија Визуелни идентитет.

back to top