Uslovi za upis na master akademske studije na studijskom programu Vizuelne komunikacije definisane su Pravilnikom o upisu na master akademske studije Univerziteta umetnosti u Beogradu Fakulteta primenjenih umetnosti u Beogradu i važeće su za ceo Fakultet, sa specifičnostima u okviru polaganja Prijemnog ispita. Svi kadnidati koji polože Prijemni ispit rangiraju se i upisuju do broja popunjenih kvota koje su definisane za svaki modul.
Studijski program Vizuelne komunikacije na drugom stepenu obezbeđuje proširivanje znanja i veština stečenih na osnovnim studijama u čijem fokusu je osposobljavanje studenta za samostalno, savesno i odgovorno pristupanje poslu, sa visokim moralnim i estetskim načelima. Prožimanje programa na modulima ovog studijskog programa pruža studentu mogućnost da kreira svoj profil prema specifičnostima svojih interesovanja usavršavajući se za oblasti prepoznate kao tražene na tržištu rada za poslove u kojima je ključna primena kreativnog i kritičkog mišljenja, sa osnovom izgrađenom na likovnim principima i grafičkim pravilima. Student je razvio svesnost o važnosti kreativnih postupaka i njihovih uticaja na društvo u celini.
Program je osmišljen tako da studentu pruži priliku da na studijama prođe kroz sve konkretne procese u okruženju realnog poslovanja. Nekada se to dešava simulacijom takvog okruženja, a najčešće realnim uključivanjem studenata u određene projekte sa institucijama ili firmama sa kojima Fakultet ima potpisane protokole o saradnji. Ciljevi studijskog programa Vizuelne komunikacije unapred su formulisani i jasni, kao i koraci u procesu njihove realizacije.
Ovaj studijski program, kao i na prvom stepenu studija, obuhvata oblasti grafičkog dizajna, dizajna plakata, dizajna ambalaže, dizajna brenda, animacije, ilustracije, veb dizajna, dizajna publikacija, dizajna tipografskog pisma, fotografije i primenjene grafike koji obezbeđuju sticanje kompetencija koje su društveno korisne i opravdane za ovu oblast, za tržište rada i privredni razvoj zemlje, definisan kvalifikacijskim okvirom, ali na jednom višem i dubljem nivou, koje daje mogućnost rada na odgovornim pozicijama. Metode realizacije nastave na studijskom programu su teorijski i praktičan rad, uz angažovanje kroz praksu i realne projekte, gde se podstiče kreiranje preduzetničkih projekata. Jedna od važnih aktivnosti kroz predmete na studijskom programu jeste realizacija projekata sa privrednim subjektima, čime studenti ulaze u proces postavke problema i njihovog kreativnog razrešavanja. Ovaj program pored osnovnih usko stručnih kompetencija, pruža studentima mogućnost izbora pedagoških predmeta, te i pedagoških izlaznih kompetencija u polju umetnosti, čime su u mogućnosti da se profesionalno ostvare u nastavnoj praksi.
Savladavanjem nastave na modulima studijskog programa Vizuelne komunikacije na master akademskim studijama student stiče sledeće opšte sposobnosti: integrisanje novih znanja i novih informacija u pređašnja; sposobnost aktivnog slušanja i veštine proširene apstrakcije; analiza, sinteza i predviđanje rešenja i posledica; ovladavanje metodima, postupcima i procesima istraživanja; razvoj kritičkog i samokritičkog mišljenja i pristupa; primena znanja u praksi; razvoj komunikacionih sposobnosti i spretnosti, kao i saradnja sa užim socijalnim i međunarodnim okruženjem; profesionalna etičnost; aktivna primena svih stečenih znanja; aktivno zauzima stav, preuzima odgovornost.
Studenti koji diplomiraju na studijskom programu Vizuelne komunikacije na drugom stepenu studija nose akademski naziv Master primenjeni umetnik, a u dodatku diplome dodaje se naziv modula čime su definisane i usko specifične kompetencije.
Na master akademskim studijama na studijskom programu Vizuelne komunikacije predviđen je završni rad.
Izlazne kompetencije ovog studijskog programa jasno su definisane i uporedive sa potrebnim kompetencijama zanimanja na koje se odnose. Studenti koji završe master akademske studije u stanju su da samostalno vode projekte i budu na odgovornim pozicijama.
Diplomirani studenti posao mogu pronaći u svim granama industrije vizuelnih komunikacija: dizajn agencijama i studijima, reklamnim agencijama, veb dizajn studijima, studijima za istraživanje korisničkog iskustva (UX dizajn) veb aplikacije, kompjuterske igre, specijalne efekte i virtualnu realnost, fotografskim studijima, studijima crtanih i animiranih filmova, izdavačkim i novinskim kućama, u obrazovnim institucijama poput srednjih, viših i visokih škola za primenjenu umetnost, kao i za samostalnu delatnost.
Svršeni student, koji je tokom osnovnih i master studija ostvario najmanje 30 ESPB iz psiholoških, pedagoških i metodičkih predmeta i 6 ESPB bodova prakse ima mogućnost da radi kao nastavnik u srednjoj školi, u skladu sa Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja.
U svrhu oblikovanja kompletnog profesionalca, sposobnog za samostalni rad, kako na samostalnim projektima, tako i u okviru velikih kreativnih timova, sa težnjom da svi diplomci doprinesu boljem društvu i kvalitetnijem životu u zajednici. Očekuje se da diplomirani studenti ovog Fakulteta budu inicijatori pokretačkih kreativnih projekata koji imaju veliki impakt na društvo u celini.