01 Andrej Dolinka

Андреј Долинка

Доцент

Andrej Dolinka - 01

Валтер Бењамин — Распакуjем своjу библиотеку, дизаjн књиге, Књижарско-издавачка задруга Бараба, Београд, 2017.

Andrej Dolinka - 02

Валтер Бењамин — Распакуjем своjу библиотеку, дизаjн књиге, Књижарско-издавачка задруга Бараба, Београд, 2017.

Andrej Dolinka - 03

Зоран Боjовић: Три тачке ослонца, кокустоски рад, кодизаjн изложбе, дизаjн књиге, Музеj савремене уметности, Београд, 2012.

Andrej Dolinka - 04

Зоран Боjовић: Три тачке ослонца, кокустоски рад, кодизаjн изложбе, дизаjн књиге, Музеj савремене уметности, Београд, 2012.

Andrej Dolinka - 05

Несврстани модернизми, дизајн серије од седам публикација, Музеj савремене уметности, Београд, 2016–17.

Andrej Dolinka - 06

Несврстани модернизми, дизајн серије од седам публикација, Музеj савремене уметности, Београд, 2016–17.

Andrej Dolinka - 07

Несврстани модернизми, дизајн серије од седам публикација, Музеj савремене уметности, Београд, 2016–17.

Ужа уметничка област
Графика и књига

Предмети које наставник држи (Акредитација 2015):
Основне академске студије:
Познавање графичких апликација
Типографија

Предмети које наставник држи (Акредитација 2022):
Основне академске студије:
Познавање графичких апликација 1

Претходно школовање
Дипломирао 2005. године на Архитектонском факултету Универзитета у Београду

Рад на Факултету
Изабран у звање доцента 2022. године.

Награде и признања
Награда Саjма књига у Београду за наjбољег дизаjнера (књига Павле Леви — Цимање слике. Неспутана аналитика [Мултимедиjални институт, Загреб и Факултет за медиjе и комуникациjу, Београд])

Изведени радови (избор)
Радио као дизајнер и арт директор на издањима Музеја савремене уметности (Београд), Културног центра Београда, Филмског центра Србије, Киноправда института (Београд), Мултимедијалног института (Загреб), Факултета за медије и комуникацију (Београд), Књижевно-издавачке задруге Бараба (Београд), Прелом колектива, Центра за културну деконтаминацију (Београд) и других издавачких кућа.

Дизајн књига, каталога, штампаног материјала и графичка опрема изложби за Музеј савремене уметности, Београд, 2002–2022.
Дизајн целокупних дела Владе Петрића, Киноправда институт, Београд, 2022–
Дизајн књига у едицији „Имагинаријум”, Филмски центар Србије, Београд, 2020–
Арт дирекција и дизајн часописа Хупер, Политика новине и магазини, Београд, 2008.
Дизајн часописа Прелом, Центар за савремену уметност / Прелом колектив, Београд, 2002–2006.
Дизајн каталога, штампаног материјала и графичка опрема изложби за Прелом колектив, Београд, 2006–2010.
Дизајн визуелног идентитета и публикација за Тачку културног контакта, Министарство културе и информисања Републике Србије,  2008–2013.
Прометеjи новог века, дизаjн изложбе (са архитекткињом др Миленом Кордић), дизаjн штампаног и промотивног материjала, сигнализациjе и каталога изложбе, Музеj Jугославиjе, 2021.
Павле Леви — Миниjатуре — о политици филмске слике, дизаjн књиге, Мултимедиjални институт, Загреб, 2021.
Rebel Star — Почетак и краj, дизаjн за дигитално издање музичког албума, дизајн омота грамофонске плоче,  Поп депресија, Београд и Geenger Records, Забок, Хрватска, 2021.
Слободан Шиjан — Писци у биоскопу. Књижевна историjа наших филмских доживљаjа — Антологиjа, дизаjн књиге, Филмски центар Србиjе, Београд, 2020.
Павле Леви — Нефилтриране кино-мисли у доба пандемиjе. Филмски дневник из карантина, дизаjн онлаjн публикациjе, Мултимедиjални институт, Загреб, 2020.
Дизаjн веб саjта посвећеног аналогном синтисаjзеру EMS Synthi 100, Радио-телевизија Србије, Елетронски студио Трећег програма Радио Београда, 2019.
Павле Леви — Цимање слике. Неспутана аналитика, дизаjн књиге, Мултимедиjални институт, Загреб и Факултет за медиjе и комуникациjу, Београд, 2019.
Кевин Џером Еверсон — The Abstract Ideal, дизаjн публикациjе и штампаног материjала, Музеj савремене уметности Воjводине, Нови Сад, 2019.
Вирвел — Жена са брадом, патуљак, идиот, дизаjн омота грамофонске плоче, Ammonite Records, Београд, 2019.
Велики презир — Рука без повратка, дизаjн омота грамофонске плоче, Одличан хрчак, Београд, 2018.
Pavle Levi — Jolted Images: Unbound Analytic, дизаjн књиге, Amsterdam University Press, Амстердам, Холандија, 2017.
Resolution 827, дизаjн каталога, Музеj савремене уметности, Београд и Stedelijk Museum, Амстердам, Холандија, 2016.
Владимир Миленковић — Форма прати тему. Петоделни методолошки есеј, Универзитет у Београду — Архитектонски факултет, Музеј примењене уметности, Београд, 2015.
Мирко Илић — Eye to Hand, дизаjн књиге, Mikser Books, Београд, 2011.

Колективне изложбе
NEP / NOVA EVROPA: Station to Station, Галериjа ХУиУ, Галериjа Макина, Пула, Хрватска, 2021.
NEP / NOVA EVROPA: Kunst ist zeitlost • Europa endlos, Мултимедијални културни центар, Сплит, Хрватска, 2020.
NEP / NOVA EVROPA: Kunst ist zeitlost • Europa endlos, Галериjа Хрватског дизаjнерског друштва, Загреб, Хрватска, 2020.
Апсолутни пролећни ласерски самит jефтине графике — Минимум труда — No Effort, Музеj града Београда, 2018.
Ко ти jе дао све те речи кад их погрешно користиш или сваком jе његов неиздрж наjнеиздрживиjи, Галерија „Навигатор”, Београд, 2017.
The Best Summit of Cheap Laser Graphics — Never Better, Quartier General, La Chaux-de-Fonds, Шваjцарска, 2017.
Интернационални ласерски самит jефтине графике — На рубу, Лауба — Кућа за људе и умjетност, Загреб, Хрватска, 2015.
The Ultimate Summit of Cheap Laser Graphics — No Regrets!, Künslerhaus, Беч, Аустрија, 2014.
Имам(о) проблем, групна изложба у оквиру међународне конференциjе (Графички) дизаjнер — аутор или универзални воjник 4: Обука, Културни центар Београда, 2013.
International Summit of Cheap Laser Graphics — For Your Own Good!, Museum Tinguely, Базел, Швајцарска, 2013.
Коначни пролећни самит jефтине графике — За твоjе добро!, Центар за културну деконтаминациjу, Београд, 2013.
International Laser Summit of Cheap Graphics — All You Can Eat, WAAG Society, Амстердам, Холандија, 2012.
Традиционални пролећни самит jефтине графике — All You Can Eat, Neurotitan Galerie, Берлин, Немачка, 2012.
Традиционални пролећни самит jефтине графике — Уметност до краjа, Центар за културну деконтаминациjу, Београд, 2011.
Фестивал Миксер, изложба Интимност, селекција часописа Кварт (селекторка: Миа Давид), Силоси „Житомлина”, Београд, 2010.
Традиционални пролећни самит jефтине графике — Уметност на силу, Центар за културну деконтаминациjу, Београд, 2010.
Међународна конференциjа (Графички) дизаjнер — аутор или универзални воjник, групна изложба, Излози тада напуштене робне куће „Београд” у улици кнеза Михаила, Београд, 2010.
Фестивал Миксер, изложба Укључујем, селекција часописа Кварт (селекторка: Миа Давид), Силоси „Житомлина”, Београд, 2009.
Радионица 301 / Sweet Concrete, Изложба радова с радионице одржане на Архитектонском факултету Универзитета у Београду, Културни центар Rex, Београд, 1996.

Допринос академској и широј заједници
Часопис Прелом, дизајн и рад у редакцији, Центар за савремену уметност, Београд, 2002–2005.
Један од оснивача и дизајнер, Прелом колектив, Београд, 2004–2009.
Дизајнер, рад у оквиру Стручног већа, Музеј савремене уметности, Београд, 2002–2022.

Теоријски радови
„Замке наводника”, уводни текст за изложбу и публикацију Балкан: Лажни идоли, А3.Формат, Нови Сад, 2011.
„Економика једног искуства”, текст у књизи На силу: двогодишњи извештај, преглед прва два Ласерска самита јефтине графике, Turbo Comix, Београд, Париз   2010.
„Неопозиво укидање будућности”, текст о стрип-албуму Филипа Дријеа Ноћ, часопис Одисеја, бр. 6, Београд, 2021, стр. 52–54, Одисеја, Београд, децембар 2021.
„У заветрини тржишта”, текст о изложби Славимира Стојановића Stories (Супермаркет, Београд, 3–10. март 2009), часопис Кварт, бр. 7, Београд, март 2009, стр. 137–139, Кварт, Београд, март 2009.

 

back to top