Услови за упис на мастер академске студије на студијском програму Визуелне комуникације дефинисане су Правилником о упису на мастер академскe студије Универзитета уметности у Београду Факултета примењених уметности у Београду и важеће су за цео Факултет, са специфичностима у оквиру полагања Пријемног испита. Сви каднидати који положе Пријемни испит рангирају се и уписују до броја попуњених квота које су дефинисане за сваки модул.
Студијски програм Визуелне комуникације на другом степену обезбеђује проширивање знања и вештина стечених на основним студијама у чијем фокусу је оспособљавање студента за самостално, савесно и одговорно приступање послу, са високим моралним и естетским начелима. Прожимање програма на модулима овог студијског програма пружа студенту могућност да креира свој профил према специфичностима својих интересовања усавршавајући се за области препознате као тражене на тржишту рада за послове у којима је кључна примена креативног и критичког мишљења, са основом изграђеном на ликовним принципима и графичким правилима. Студент је развио свесност о важности креативних поступака и њихових утицаја на друштво у целини.
Програм је осмишљен тако да студенту пружи прилику да на студијама прође кроз све конкретне процесе у окружењу реалног пословања. Некада се то дешава симулацијом таквог окружења, а најчешће реалним укључивањем студената у одређене пројекте са институцијама или фирмама са којима Факултет има потписане протоколе о сарадњи. Циљеви студијског програма Визуелне комуникације унапред су формулисани и јасни, као и кораци у процесу њихове реализације.
Овај студијски програм, као и на првом степену студија, обухвата области графичког дизајна, дизајна плаката, дизајна амбалаже, дизајна бренда, анимације, илустрације, веб дизајна, дизајна публикација, дизајна типографског писма, фотографије и примењене графике који обезбеђују стицање компетенција које су друштвено корисне и оправдане за ову област, за тржиште рада и привредни развој земље, дефинисан квалификацијским оквиром, али на једном вишем и дубљем нивоу, које даје могућност рада на одговорним позицијама. Методе реализације наставе на студијском програму су теоријски и практичан рад, уз ангажовање кроз праксу и реалне пројекте, где се подстиче креирање предузетничких пројеката. Једна од важних активности кроз предмете на студијском програму јесте реализација пројеката са привредним субјектима, чиме студенти улазе у процес поставке проблема и њиховог креативног разрешавања. Овај програм поред основних уско стручних компетенција, пружа студентима могућност избора педагошких предмета, те и педагошких излазних компетенција у пољу уметности, чиме су у могућности да се професионално остваре у наставној пракси.
Савладавањем наставе на модулима студијског програма Визуелне комуникације на мастер академским студијама студент стиче следеће опште способности: интегрисање нових знања и нових информација у пређашња; способност активног слушања и вештине проширене апстракције; анализа, синтеза и предвиђање решења и последица; овладавање методима, поступцима и процесима истраживања; развој критичког и самокритичког мишљења и приступа; примена знања у пракси; развој комуникационих способности и спретности, као и сарадња са ужим социјалним и међународним окружењем; професионална етичност; активна примена свих стечених знања; активно заузима став, преузима одговорност.
Студенти који дипломирају на студијском програму Визуелне комуникације на другом степену студија носе академски назив Мастер примењени уметник, а у додатку дипломе додаје се назив модула чиме су дефинисане и уско специфичне компетенције.
На мастер академским студијама на студијском програму Визуелне комуникације предвиђен је завршни рад.
Излазне компетенције овог студијског програма јасно су дефинисане и упоредиве са потребним компетенцијама занимања на које се односе. Студенти који заврше мастер академске студије у стању су да самостално воде пројекте и буду на одговорним позицијама.
Дипломирани студенти посао могу пронаћи у свим гранама индустрије визуелних комуникација: дизајн агенцијама и студијима, рекламним агенцијама, веб дизајн студијима, студијима за истраживање корисничког искуства (UX дизајн) веб апликације, компјутерске игре, специјалне ефекте и виртуалну реалност, фотографским студијима, студијима цртаних и анимираних филмова, издавачким и новинским кућама, у образовним институцијама попут средњих, виших и високих школа за примењену уметност, као и за самосталну делатност.
Свршени студент, који је током основних и мастер студија остварио најмање 30 ЕСПБ из психолошких, педагошких и методичких предмета и 6 ЕСПБ бодова праксе има могућност да ради као наставник у средњој школи, у складу са Законом о основама система образовања и васпитања.
У сврху обликовања комплетног професионалца, способног за самостални рад, како на самосталним пројектима, тако и у оквиру великих креативних тимова, са тежњом да сви дипломци допринесу бољем друштву и квалитетнијем животу у заједници. Очекује се да дипломирани студенти овог Факултета буду иницијатори покретачких креативних пројеката који имају велики импакт на друштво у целини.