Osnovne akademske studije

37 foto studio

Vizuelne komunikacije

  • Opis studijskog programa

    Ideja za formiranje Studijskog programa Vizuelne komunikacije proistekla je iz potrebe da se sve grafičke discipline okupe u jednu celinu, a u cilju obrazovanja studenata za profesije prepoznatljive na tržištu rada, usklađene sa Nacionalnim okvirom kvalifikacija i Međunarodnim standardom klasifikacija obrazovanja. U kontekstu lateralnog širenja disciplina vezanih za vizuelne komunikacije, postaje neophodno da srodni predmeti budu grupisani kroz funkcionalan izbor zajedničkih osnova, kao i kroz mogućnost fleksibilnije izbornosti predmeta kako bi se postavile zdrave osnove za razvoj novih disciplina u budućnosti.

    Naziv za studijski program Vizuelne komunikacije osmišljen je sa idejom da okupi sva znanja i veštine koja podrazumevaju obrazovanje studenta u užim oblastima koje obuhvataju moduli Animacija, Grafički dizajn, Grafika i knjiga, Digitalni grafički mediji i Fotografija. Vizuelna komunikacija podrazumeva vizuelno prenošenje ideja i informacija kroz sve vrste grafičkih medija, na funkcionalan način. To je interdisciplinarno akademsko polje koje prvenstveno koristi sliku ili grafički prikaz kao izražajno sredstvo u umetničke ili komercijalne svrhe. Polje vizuelnih komunikacija je širokog spektra i obično podrazumeva tipografiju, crtež, grafiku, ilustraciju, grafički dizajn, reklamu, animaciju, fotografiju, dizajn publikacija, komercijalna i umetnička izdanja, ali i sve što se primenjuje u sve prisutnijim elektronskim medijima. Upravo zato ovo polje, široko postavljeno, zahteva precizno definisan sistem zajedničkih osnova i mogućnosti za laku i logičnu izbornost.

    Veoma često se pod vizuelnim komunikacijama podrazumeva grafički dizajn, koji zapravo tako biva shvaćen zbog različitosti disciplina u kojima je primenjen, fokusiran na stvaranje „grafike” za reklamnu kampanju, veb ili štampu. Stručnjaci koji deluju u polju vizuelnih komunikacija imaju izgrađene veštine koje pokrivaju sve od fotografije do animacije, koristeći se grafičkim elementima i primenjujući grafička pravila.

    Nastava na ovom studijskom programu realizuje se u dva stepena studija: osnovnim (240 ESPB) i master akademskim studijama (60 ESPB), i ima jasno definisane ishode procesa učenja na oba stepena. Svoje krajnje ishodište, u obrazovnom  i istraživačkom smislu, pronalazi u zajedničkom studijskom programu trećeg stepena, Primenjene umetnosti i dizajn (180 ESPB).

    Uslovi za upis na osnovne akademske studije na studijskom programu Vizuelne komunikacije definisane su Pravilnikom o upisu studenata na studijske programe osnovnih i integrisanih akademskih studija Fakulteta primenjenih umetnosti u Beogradu i važeće su za ceo Fakultet, sa specifičnostima u okviru polaganja Ispita za proveru sklonosti i sposobnosti. Svi kadnidati koji polože Ispit za proveru sklonosti i sposobnosti rangiraju se i upisuju do broja popunjenih kvota koje su definisane za svaki modul.

    Studijski program Vizuelne komunikacije obezbeđuje teorijska, praktična i stručna znanja i veštine, sa ciljem da se razviju intelektualne sposobnosti, kreativni i estetski senzibiliteti i sposobnost vizuelne percepcije i ekspresije, kako bi student bio sposoban da ih primeni u sopstvenoj profesionalnoj praksi ili tokom daljeg obrazovanja i usavršavanja. Ovim programom student je upućen da u daljem radu razmenjuje ideje i informacije i da bude odgovoran u ličnom ili timskom radu. Osnovna težnja je podsticanje inovativnih pristupa, u svrhu konstantnog razvoja i unapređenja profesije, sa akcentom na primeni estetskih načela, čime se aktivno deluje na društvo u celini.

    Osnovne akademske studije na ovom studijskom programu traju 4 godine (8 semestara) odnosno 240 ESPB. Nakon položenih svih ispita studenti stiču diplomu sa nazivom Diplomirani primenjeni umetnik, a u dodatku diplome definisano je uže opredeljenje kroz naziv i opis modula.

    Diplomirani primenjeni umetnik studijskog programa Vizuelne komunikacije je osposobljen za profesionalni rad u svim oblastima grafičkih delatnosti. U zavisnosti od završenog modula specijalizovan je za uže definisane profesije i specifična zanimanja.

  • Modul Animacija

    Student je osposobljen za poslove u sferi 2D tradicionalnog i digitalnog animiranog filma poput: animiranja figura i pozadine, crtač storiborda, koncept i karakter dizajner za filmsku, TV i produkciju video igara, osmišljavanje i režija kratke animirane forme, čime je stekao kompetencije za poslove u širokom spektru privrednih organizacija poput studija za animaciju, marketinških agencija, gejming industrije, ali i u samostalnoj preduzetničkoj praksi.

    Struktura studijskog programa

    Kurikulumi predmeta

  • Modul Grafički dizajn

    Studenti dobijaju širok spektar znanja iz oblasti tržišnih komunikacija, brend dizajna, ambalaže, vizuelnog identiteta, umetničke direkcije, vizuelnih intervencija, obeležavanja u enterijeru i eksterijeru kao i znanja iz područja grafičkih komunikacija. Student grafičkog dizajna razvija utilitarni, strateški i konceptualni pristup savremenom dizajnu.

    Struktura studijskog programa

    Kurikulumi predmeta

  • Modul Grafika i knjiga

    Student je stekao kvalifikacije za rad na poslovima koji omogućavaju svršenom studentu samostalan i timski profesionalni rad u širokom polju delovanja na poslovima u izdavaštvu (umetnička i komercijalna izdanja), u samostalnoj umetničkoj praksi putem grafičko-umetničkog stvaralaštva i izlagačke delatnosti, u privrednim i poslovnim ustanovama, kao i u institucijama kulture i medijima, u marketinškim, promotivnim i dr. agencijama i svuda gde postoji potreba za primenjenom grafikom i knjigom (grafička oprema knjiga i drugih publikacija, tipografija, ilustracija, grafika, itd.).

    Struktura studijskog programa

    Kurikulumi predmeta

  • Modul Digitalni grafički mediji

    Na modulu Digitalni grafički mediji vodi se računa o svim aspektima obrazovanja, kako bi studenti dobili šire profesionalno obrazovanje sa kapacitetom razvijanja kreativnog mišljenja (analize, sinteze i predviđanja rešenja i posledica). Učimo ih da ovladaju metodima, postupcima i procesima istraživanja uz razvoj kritičkog i samokritičkog mišljenja i pristupa. Omogućavamo im primenu znanja u praksi, razvoj komunikacionih sposobnosti i spretnosti, kao i saradnju s neposrednim društvenim ali i širim međunarodnim okruženjem. Učimo ih o važnosti profesionalne etičnosti.
    Veliku važnost dali smo formiranju strukture i njenom grananju u nekoliko logičnih pravaca. Pored jake osnove obaveznih predmeta, studentima je omogućena veoma velika izbornost, koja im omogućava razvoj usko stručnih interesovanja i pravljenja sopstvenog profesionalnog puta. U tom smislu studentima modula Digitalni grafički mediji omogućeno je temeljno poznavanje i razumevanje discipline vizuelnih komunikacija i svih pripadajućih podoblasti (grafičkog dizajna, digitalnih grafičkih medija, dizajna tipografskog pisma, animacije, kreativne fotografije, studijske i dokumentarne fotografije, dizajna publikacija, ilustracije i grafike) na usko stručnom polju. Završetkom programa specijalizovani su za: posebne i usko stručne problematike i njihovo kreativno, logičko i vizuelno razrešavanje; rešavanje konkretnih problema uz upotrebu metoda i postupaka relevantnih za oblast vizuelnih komunikacija; povezivanje osnovnih znanja iz različitih oblasti i njihovu primenu; praćenje i primenu novina u struci iz svih zanimanja u oblasti vizuelnih komunikacija; razvoj veština i spretnosti u upotrebi znanja u  području vizuelnih komunikacija i svih pripadajućih podoblasti; razvoj inovativnih pristupa i kreativno mišljenje, podstaknuti procesima kreiranja fundusa ideja u rešavanju profesionalnih problema; upotrebu informaciono-komunikacionih tehnologija u ovladavanju znanjima iz područja vizuelnih komunikacija.
    Ovde smo nabrojali samo neke od kompetencija koje diplomirani student ili studentkinja ima nakon završetka osnovnih studija na modulu Digitalni grafički mediji:

    – ume da idejno osmisli, oblikuje i projektuje tipografsko pismo za štampu i veb;
    – ume da primeni projektovano pismo u veb stranicama i aplikacijama;
    – ume da idejno osmisli, oblikuje i izvede kompozicije klasične, savremene i eksperimentalne kaligrafije u analognom i digitalnom formatu;
    – ume da idejno osmisli, predstavi, plasira i objavi svoj rad na internetu;
    – ume da idejno osmisli i grafički oblikuje i realizuje štampanu publikaciju;
    – ume da idejno osmisli i  grafički oblikuje i kodira veb stranicu;
    – ume idejno da osmisli i grafički oblikuje kataloge i brošure za umetničke i komercijalne projekte, da ih pripremi za štampu i prati njihovu realizaciju;
    – ume da idejno osmisli i grafički oblikuje novine i časopis, da ih pripremi za štampu i prati njihovu realizaciju;
    – ume da idejno osmisli i grafički oblikuje i finalizuje štampanu publikaciju;
    – ume da likovno-grafički oblikuje knjigu prema njenom sadržaju i nameni;
    – ume da primeni znanja i veštine iz oblasti likovno-grafičkog oblikovanja za potrebe izdavačkih delatnosti;
    – stekao je stručna i umetnička znanja neophodna za projektovanje i oblikovanje umetničkih i komercijalnih izdanja i ume da prati proces njihove realizacije;
    – ume da oblikuje ilustrovano izdanje primenjujući stečena znanja i veštine iz oblasti umetničke grafike i tipografskog oblikovanja;
    – ume da ostvari harmoničan odnos između slike i teksta za potrebe oblikovanja umetničkih i komercijalnih izdanja;
    – ovladao je grafičkim i umetničkim postupcima u oblasti knjižne grafike;
    – ume da projektuje i realizuje izdanje primenjujući znanja i veštine u oblasti tradicionalnih i savremenih tehnika štampe;
    – ume da idejno osmisli i projektuje optičke iluzije;
    – korišćenjem odgovarajuće perspektivne metode ume da ostvari vizuelni efekat u oblasti vizuelnih komunikacija;
    – ume da primeni naučene metode predstavljanja geometrijskih i slobodnih formi u svrhu realizacije projekta;
    – ume da primeni apstraktni geometrijski način mišljenja u kreativnom istraživanju.

    Važan aspekt razvoja predstavlja i stalni podsticaj studenta na mobilnost odnosno učestvovanje u programima međunarodne razmene. Fakultet realizuje mobilnosti kroz Erazmus i Cepus programe. Jedna od aktivnosti koje su sastavni deo nastave jeste dovođenje stručnjaka iz prakse iz zemlje i inostranstva koji studentima prenose praktična znanja i iskustva iz prakse.

    Struktura studijskog programa

    Kurikulumi predmeta

  • Modul Fotografija

    Student je osposobljen za poslove u sferi fotografije poput: dokumentarne fotografije, studijske fotografije i kreativne fotografije, čime je stekao kompetencije za poslove u širokom spektru privrednih organizacija poput izdavačkih kuća, marketinških agencija, foto-studijima, ali i u samostalnoj preduzetničkoj praksi.

    Struktura studijskog programa

    Kurikulumi predmeta

     

Dizajn

back to top