Informacije za nastavno i nenastavno osoblje (odlazni i dolazni)

medjunarodna1 scaled

Mobilnost zaposlenih u okviru programa Erazmus+ ostvaruje se kroz kratkoročni boravak zaposlenih Fakulteta na partnerskoj ustanovi u inostranstvu, i to u svrhu:

  • izvođenja nastave – mobilnost nastavnog osoblja radi realizacije programa predavanja, radionica i drugih vidova nastave;
  • pohađanja obuke – mobilnost nastavnog i nenastavnog osoblja radi profesionalnog usavršavanja u vidu različitih tipova obuke, job shadowing programa, praktičnih treninga, seminara, studijskih poseta, staff week programa i radionica (izuzev konferencija, čije finansiranje nije dozvoljeno).

Erazmus + programi mobilnosti

  • Odlazno nastavno i nenastavno osoblje

    Pravo učešća u mobilnosti ima nastavno i nenastavno osoblje koje je po osnovu ugovora o radu zaposleno na fakultetu.

    Ostali preduslovi za mobilnost u svrhu izvođenja nastave su:

    • nastavnik je u Katalogu predmeta bar jedan svoj predmet ponudio stranim studentima,
    • nastavnik ima znanje stranog jezika na kojem će držati nastavu na nivou najmanje B2.

    Dužina trajanja mobilnosti zaposlenih utvrđena je inter-institucionalnim ugovorom, a može trajati:

    • od 2 dana do 2 meseca u KA103, ne računajući dane provedene u putu
    • od 5 dana do 2 meseca u KA107, ne računajući dane provedene u putu.

    Javni poziv za mobilnost zaposlenih u svrhu izvođenja nastave ili pohađanja obuke objavljuje se na internet stranici Univerziteta: www.arts.bg.ac.rs/medjunarodna-saradnja/mobilnost/konkursi/ i stranici Fakulteta: link

    Javni poziv sadrži podatke o partnerskoj ustanovi, periodu realizacije mobilnosti, trajanju mobilnosti, oblasti u kojoj se sprovodi, pravu učešća, detaljna uputstva za prijavljivanje i kriterijume selekcije zaposlenih.

    Datum objavljivanja Erazmus+ poziva za mobilnost zaposlenih, rokove, uslove i način prijavljivanja Univerzitet usklađuje sa dinamikom realizacije odobrenih KA103 i KA107 projekata u finansijskom i organizacionom smislu. U skladu sa ciljevima i prioritetima određenog projekta, javni poziv može biti potpuno otvoren ili ograničen na određenu oblast, tip mobilnosti ili grupu učesnika.

    Dokumenti za prijavljivanje

    Kandidati za mobilnost prijave podnose Kancelariji za međunarodnu saradnju Fakulteta. Nakon završenog Konkursa za prijavu kandidata, na Fakultetu primenjenih umetnosti se formira Komisija za odabir kandidata za mobilnost koja vrši pregled pristiglih prijava i sačinjava rang listu na osnovu definisanih kriterijuma selekcije.

    Rang lista Fakulteta se dostavlja Univerzitetu umetnosti koji vrši drugi krug selekcije ukoliko za tim postoji potreba, sada između svih nominovanih kandidata Fakulteta članica Univerziteta.

    Na osnovu prethodno izvršene selekcije i u skladu sa raspoloživim sredstvima, Kancelarija za međunarodnu saradnju Univerziteta nominuje kandidate za mobilnost odgovarajućim partnerskim ustanovama. Konačnu odluku donosi partnerska ustanova izdavanjem Potvrde o prihvatanju (Acceptance Letter).

    Na osnovu potvrde o prihvatanju, NUN veće fakulteta donosi odluku kojom se odobrava mobilnost zaposlenog. Pre odlaska na mobilnost zaposleni je u obavezi da najmanje dve nedelje od dana odlaska na mobilnost preda pisani i zavedeni zahtev NUN veću Fakulteta za plaćeno odsustvo.

    Po realizovanoj mobilnosti ustanova u inostranstvu zaposlenom izdaje i

    • Potvrdu o trajanju mobilnosti (Confirmation of Arrival and Departure) i
    • Uverenje o ostvarenom planu mobilnosti, navodeći vrstu aktivnosti, broj radnih sati i ostvarene rezultate.

    Po povratku sa mobilnosti, neophodno je da zaposleni u roku od 7 dana dostavi Kancelariji za međunarodnu saradnju Univerziteta sledeća obavezna dokumenta:

    • Potvrda o trajanju mobilnosti (Confirmation of Arrival and Departure)
    • Uverenje o ostvarenom programu mobilnosti (Certificate of attendance/completion),
    • Izveštaj zaposlenog o mobilnosti
    • Putna dokumentacija – karte za autobus/voz/avion, karte za ukrcavanje i dr.

    Izveštaj o mobilnosti

    Zaposleni koji učestvuje u KA1 mobilnosti Erazmus+ programa po povratku na matičnu ustanovu obavezno podnosi izveštaj o ostvarenoj mobilnosti, na srpskom i engleskom jeziku u kome predstavlja svoj lični osvrt na boravak u inostranstvu, akademske i kulturne aspekte, stečena iskustva, ostvarene rezultate, kao i značaj mobilnosti za budući rad.

Erazmus + programi mobilnosti

  • Dolazno nastavno i nenastavno osoblje

    U okviru programa Erazmus+ Ključna aktivnost 1, moguće je ostvariti kratkoročni boravak nastavnog i nenastavnog osoblja sa partnerskih ustanova u inostranstvu na FPU u cilju izvođenja nastave i različitih vidova stručnog usavršavanja.

    Kao i za odlazne mobilnosti, preduslov za realizaciju ovog tipa mobilnosti je postojanje validnog inter-institucionalnog ugovora između Univerziteta i određene partnerske ustanove u inostranstvu.

    Prijavljivanje

    Za dolazne mobilnosti zaposlenih se ne raspisuje javni poziv, već se u obzir uzima nominacija kandidata koju je uputila partnerska ustanova u inostranstvu slanjem pisma nominacije i prijavne dokumentacije kandidata Kancelariji za međunarodnu saradnju Univerziteta mejlom na erasmus@arts.bg.ac.rs. Kancelarija za međunarodnu saradnju Fakulteta potom obaveštava odgovarajuće odseke i dekanat o eventualnim dolazećem nastavnom i nenastavnom osoblju na Fakultet. Inicijativa za saradnju može poteći i od odseka Fakulteta. O tome je potrebno da obaveste Kancelariju za međunarodnu saradnju Fakulteta kako bi se pokrenula administrativna procedura.

    Dokumenti za prijavljivanje koje dolazno nastavno i nenastavno osoblje dostavljaju Kancelariji za međunarodnu saradnju Univerziteta:

    • Prijavni formular za dolaznu mobilnost nastavnog i nenastavnog osoblja,
    • Ugovor o mobilnosti u svrhu izvođenja nastave (Mobility Agreement for Teaching),
    • Ugovor o mobilnosti u svrhu pohađanja obuke (Mobility Agreement for Training),
    • dodatna dokumenta, ukoliko su navedena u inter-institucionalnom ugovoru.

    Odlučivanje o prijavi

    O prijavi kandidata za mobilnost zaposlenih odlučuje FPU. U slučaju prihvatanja prijave, fakultet je u obavezi da kandidatu pošalje Potvrdu o prihvatanju (Acceptance letter), a u slučaju neprihvatanja prijave, fakultet kandidatu dostavlja obrazloženje u pisanoj formi.

    Period za realizaciju mobilnosti mora biti usklađen sa usvojenim planom rada Fakulteta, a u toku godine se po pravilu može realizovati u sledećim periodima:

    • mobilnost u svrhu držanja nastave – od 1. oktobra do 31. maja
    • mobilnost u svrhu pohađanja obuke – od 1. septembra do 30 juna.

    Neposredno po dolasku, učesnik je u obavezi da se lično registruje u Kancelariji za međunarodnu saradnju Univerziteta i preda Ugovor o mobilnosti. Datum registracije na Univerzitetu predstavlja datum početka mobilnosti i navodi se u Potvrdi o trajanju mobilnosti (Confirmation of Arrival and Departure), koju izdaje Univerzitet.

    Finansijska podrška

    Za mobilnost nastavnog i nenastavnog osoblja koje na Univerzitet dolazi u okviru programa Erazmus+ KA103 (saradnja između programskih zemalja) finansijsku podršku obezbeđuje njihova matična ustanova u inostranstvu.

    Finansijsku podršku za dolaznu mobilnost nastavnog i nenastavnog osoblja u okviru programa Erazmus+ KA107 (međunarodna kreditna mobilnost) obezbeđuje Univerzitet iz sredstava projekta koja su u tu svrhu opredeljena. Finansijska podrška za mobilnost na Univerzitetu obuhvata troškove boravka (individualna podrška) i troškove puta.

back to top