Student partnerske ustanove u inostranstvu može ostvariti deo svog studijskog programa na Fakultetu primenjenih umetnosti kao ustanovi domaćinu.
Univerzitet umetnosti objavljuje javni poziv za prijavljivanje dolaznih studenata dva puta u toku školske godine, i to:
- od aprila do 15. maja za jesenji semestar
- od septembra do 15. oktobra za prolećni semestar.
Univerzitet umetnosti i FPU na svojim internet stranicama objavljuju javni poziv koji sadrži informacioni paket o ustanovi, podatke o vrstama i nivoima studija, spisak i sadržaj studijskih programa, katalog predmeta (naziv predmeta, opis, ESPB bodovi, nivo studija, semestar, jezik na kome se drži nastava, ishod učenja i dr.), podatke o načinu prijavljivanja, kao i druge informacije od značaja za dolazne studente.
Dolazni studenti se na javni poziv prijavljuju isključivo preko matične visokoškolske ustanove na koju su upisani. Partnerska ustanova u inostranstvu vrši selekciju prijavljenih studenata i u skladu sa među-institucionalnim ugovorom, nominuje jednog ili više izabranih kandidata slanjem pisma nominacije i prijavne dokumentacije Kancelariji za međunarodnu saradnju Univerziteta.
Da bi konkurisao za razmenu na FPU, dolazni student bira ponuđene predmete Fakulteta iz Kataloga predmeta vodeći računa o tome da polje i nivo studija na matičnoj visokoškolskoj ustanovi budu ekvivalentni polju i nivou studija tokom mobilnosti na Fakultetu primenjenih umetnosti. Za pomoć dolaznom studentu oko izbora predmeta zadužen je akademski Erazmus+ koordinator odabranog fakulteta.
Plan mobilnosti dolaznog studenta u vidu ugovora o učenju mora biti odobren od strane matične visokoškolske ustanove prilikom prijave studenta. Ugovor o učenju, kao ključni dokument KA1 mobilnosti Erazmus+ programa, potpisuju najpre student i partnerska ustanova, a potom i Univerzitet, i to pre započinjanja perioda mobilnosti. Ugovor o učenju u ime Univerziteta potpisuje fakultetski Erazmus+ koordinator.
O prijavi zainteresovanog dolaznog studenta odlučuje Fakultet.
U slučaju prihvatanja prijave dolaznog studenta, fakultet je u obavezi da studentu pošalje Potvrdu o prihvatanju (Acceptance letter).
Dolazni student čija je prijava prihvaćena u obavezi je da proveri da li mu je potrebna viza za ulazak u Srbiju . Potrebne informacije dolazni student može proveriti na internet stranici Ministarstva spoljnih poslova Republike Srbije: www.mfa.gov.rs/en/consular-affairs/entry-serbia/visa-regime .
Za sve nedoumice u vezi sa viznim pitanjima, student treba da se obrati diplomatsko-konzularnom predstavništvu Republike Srbije u zemlji u kojoj ima prijavljeno prebivalište.
Spisak ambasada i konzularnih predstavništava Srbije dostupan je na stranici Ministarstva spoljnih poslova: https://www.mfa.gov.rs/en/diplomatic-missions/serbian-diplomatic-missions/embassies . Izdavanje vize može da potraje i više od mesec dana, stoga se studentu preporučuje da započne proceduru odmah po dobijanju pozivnog pisma od strane Univerziteta.
Finansijska podrška
Dolazni student u okviru KA103 projekta Erazmus+ mesečnu finansijsku podršku dobija od svoje matične visokoškolske ustanove.
Dolazni student u okviru KA107 projekta Erazmus+ mesečnu finansijsku podršku dobija od Univerziteta, i to za troškove života tokom mobilnosti u iznosu od 700 evra mesečno i putne troškove.
Putni troškovi za mobilnosti u partnerskim zemljama se refundiraju u paušalnim iznosima i računaju se zavisno od udaljenosti mesta odredišta prema kalkulatoru razdaljine Evropske komisije:
- 180 € za rastojanje 00-499km
- 275 € za rastojanje 500-1.999km
- 360 € za rastojanje 2.000-2.999km
- 530 € za rastojanje 3.000-3.999km
- 820 € za rastojanje 4.000-7.999km
- 300 € za rastojanje 8.000 i više
Dolazni student ima sva prava i obaveze redovnog studenta FPU, s tim da je za vreme mobilnosti oslobođen plaćanja školarine na ustanovi domaćinu.
Dolazni student je dužan da kod nadležnih organa reguliše privremeni boravak u Republici Srbiji i da tokom mobilnosti ima regulisano zdravstveno osiguranje.
Pomoć u obezbeđivanju potrebnih dokumenata (viza, osiguranje i dr.) i oko smeštaja dolaznom studentu pruža Kancelarija za međunarodnu saradnju Fakulteta primenjenih umetnosti.
Registracija
Na samom početku mobilnosti, dolazni student je u obavezi da se lično registruje u Kancelariji za međunarodnu saradnju, kao i da dostavi neophodne dokumente (ugovor o učenju, dokaz o zdravstvenom osiguranju itd.). Registracija u Kancelariji za međunarodnu saradnju obavlja se u prvoj nedelji oktobra za jesenji semestar, odnosno u drugoj nedelji februara za prolećni semestar.
Prijava prebivališta
U roku od 24 sata po ulasku u Srbiju, student mora da prijavi boravište u lokalnoj policijskoj stanici. Ukoliko student odseda u hotelu ili hostelu, prijava se vrši automatski, a ako odseda u privatnom smeštaju, student treba da se registruje lično, u pratnji svog stanodavca.
Polaganje ispita na FPU
Da bi položio ispite na Fakultetu primenjenih umetnosti gostujući student mora da preuzme Prijavu ispita za strane studente (Link) i dostavi je profesoru najakasnije na dan ispita. Nakon položenog ispita i nakon što profesor unese ocenu i potpiše ispitnu prijavu, student je u obavezi da je dostavi Kancelariji za međunarodnu saradnju Fakulteta. Kancelarija na osnovu ovih dokaza o položenim ispitima izdaje Prepis ocena koje gostujući student potom dostavlja svojoj matičnoj ustanovi.
Kraj perioda mobilnosti
Najkasnije 7 dana pre završetka mobilnosti, student treba da kontaktira administrativnog Erazmus koordinatora Univerziteta kako bi zakazao termin za predaju dokumenata i odjavu (checkout) u Kancelariji za međunarodnu saradnju. Zakazivanje se vrši imejlom na erasmus@arts.bg.ac.rs
Prilikom odjave, dolazni student dostavlja finalni ugovor o učenju sa svim eventualnim izmenama programa studija koje su nastale tokom perioda mobilnosti.