Informacije za studente (odlazni i dolazni)

medjunarodna1 scaled

Pravo učešća u Erazmus+ programima mobilnosti ima svaki student Fakulteta, ako:

  1. je upisan najmanje na drugu godinu osnovnih studija (ostvarenih najmanje 60 ESPB);
  2. je upisan na master, specijalističke ili doktorske studije.

Mobilnost u svrhu studiranja može da traje najmanje 3, a najviše 12 meseci. Student može više puta učestvovati u mobilnosti, s tim da ukupan period mobilnosti ne može biti duži od 12 meseci.

Erazmus + programi mobilnosti

  • Odlazni studenti

    Odlazna mobilnost studenata podrazumeva da student Fakulteta primenjenih umetnosti ostvaruje deo studijskog programa na nekoj od ustanova u inostranstvu, a nakon čega se vraća na matičnu ustanovu (FPU) i dovršava prethodno upisani studijski program. Tokom mobilnosti studentu ne miruju prava i obaveze na FPU jer se smatra da svoje obaveze ostvaruje na ustanovi primaocu. Po završetku studija, student dobija diplomu Fakulteta primenjenih umetnosti dok je period mobilnosti zabeležen u dodatku diplomi.

    Mobilnost po pravilu odgovara oblasti i nivou upisanog studijskog programa, ali može biti i fleksibilna. Pre odlaska na mobilnost studentima se savetuje da provere  komplementarnost studijskih programa institucije na koju odlaze i programa koje pohađaju na FPU, a to je moguće utvrditi na osnovu sličnosti silabusa predmeta i ishoda učenja.

    Ukoliko javnim pozivom i među-institucionalnim ugovorom nisu drugačije određeni, rokovi za prijavljivanje na mobilnosti po pravilu su:

    1. april za jesenji semestar i
    2. oktobar za prolećni semestar.

    Konkursi za mobilnosti studenata se objavljuju na stranici Fakulteta: link i na stranici Univerziteta: www.arts.bg.ac.rs/medjunarodna-saradnja/mobilnost/konkursi/.

    Javni poziv sadrži precizne podatke o partnerskoj ustanovi, periodu realizacije mobilnosti, trajanju mobilnosti, oblasti u kojoj se sprovodi, pravu učešća, kao i detaljna uputstva za prijavljivanje i kriterijume selekcije odlaznih studenata.

    Kandidat može da prijavi najviše dve opcije za mobilnost koje su navedene u javnom pozivu, od kojih jednu obeležava kao prioritet. Ukoliko kandidat podnosi dve prijave na poziv, svaka prijava je zasebna i mora da sadrži sve dokumente tražene javnim pozivom.

    Dokumenti za prijavljivanje su precizirani konkursom za mobilnost, ali obično podrazumevaju:

    1. Prijavni formular za mobilnost u svrhu studiranja
    2. Ugovor o učenju u svrhu studiranja
    3. Prepis ocena za odlazne studente
    4. CV Europass
    5. Obaveštenje i saglasnost za prikupljanje i obradu podataka o ličnosti
    6. Motivaciono pismo
    7. Uverenje o poznavanju engleskog jezika – minimum B1-B2 na skali CEFR – u vidu sertifikata IELTS, TOEFL, Cambridge, PTE, odnosno potvrde matičnog fakulteta,
    8. Portfolio, odnosno snimak izvođenja ili umetnička biografija,
    9. Kopija prve strane pasoša,
    10. Dodatna dokumenta, ukoliko su navedena u tekstu javnog poziva.

    Studenti koji žele da ostvare pravo na dodatnu finansijsku podršku dužni su to da naznače u prijavnom formularu, kao i da, po obavljenoj selekciji, prilože dokumenta koja dokazuju njihov status. Studenti mogu da ostvare pravo na dodatnu finansijsku podršku u jednoj od ovih kategorija:

    Kandidati za mobilnost prijavu podnose Kancelariji za međunarodnu saradnju  Fakulteta primenjenih umetnosti na način koji je naveden u tekstu javnog poziva.

    Pored toga, pre odlaska na mobilnost student je obavezan da uputi šefu odseka Formular saglasnosti i da potom potpisan formular preda Kancelariji za međunarodnu saradnju.

    Izbor prijavljenih kandidata se vrši na nivou Fakulteta, a potom i na nivou Univerziteta. Nakon završenog Konkursa za prijavu kandidata, na Fakultetu primenjenih umetnosti se formira Komisija za odabir kandidata za mobilnost koja vrši pregled pristiglih prijava i sačinjava rang listu na osnovu definisanih kriterijuma selekcije.

    Rang lista Fakulteta se dostavlja Univerzitetu umetnosti koji vrši drugi krug selekcije ukoliko za tim postoji potreba, sada između svih nominovanih kandidata Fakulteta članica Univerziteta.

    Nakon objavljivanja konačne rang liste Univerziteta umetnosti, krajnju odluku o prihvatanju studenta donosi ustanova u inostranstvu koja prima studenta na razmenu.

    Studenti koji su odabrani za mobilnost su u obavezi da samostalno ili uz pomoć ustanove na koju odlaze da organizuju smeštaj, putno i zdravstveno osiguranje tokom trajanja mobilnosti.

    Student koji ode na mobilnost ima pravo da izmeni period trajanja mobilnosti, kao i da izmeni sadržaj Ugovora o učenju. O tome je potrebno da obavesti Kancelariju za međunarodnu saradnju Fakulteta koja će pružiti instrukcije o neophodnim koracima.

    Priznavanje perioda mobilnosti

    Fakultet se obavezuje da će studentu po povratku sa mobilnosti priznati predmete, ocene i ESPB bodove navedene u Ugovoru o učenju na osnovu dostavljenog Formulara saglasnosti šefova odseka i Prepisa ocene koje je student dobio na ustanovi na kojoj je bio na razmeni.

    Ishodi učenja i ocene mogu biti priznati u potpunosti ili samo delimično. Ukoliko se položeni ispit u pogledu ishoda učenja delimično preklapa sa sadržajem studijskog programa na FPU, studentu je omogućeno da polaže nedostajući deo nastavnog predmeta. Konačna ocena se utvrđuje na osnovu donete ocene sa razmene i ocene dobijene polaganjem nedostajućeg dela programa predmeta na FPU.

    Ukoliko sadržaj položenog predmeta bitno odstupa od ishoda učenja studijskih programa na FPU, ostvareni  ESPB bodovi se ne računaju u ukupan broj ESPB bodova predviđen obimom studija, već se predmeti posebno evidentiraju u dodatku diplomi.

    Ukoliko su predmeti na mobilnosti jednosemestralni, a odgovarajući predmeti na FPU dvosemestralni, student je u obavezi da pohađa i realizuje preostale zadatke i položi deo ispita iz semestra koji pohađa na FPU.

    Kriterijumi i postupak akademskog priznavanja mobilnosti utvrđeni su Pravilnikom o međunarodnoj mobilnosti Fakulteta primenjenih umetnosti, Pravilnikom o međunarodnoj mobilnosti Univerziteta i Uputstvom za akademsko priznavanje mobilnosti.

    Po povratku na matičnu ustanovu student je u obavezi da Kancelariji za međunarodnu  saradnju Fakulteta dostavi Ugovor o učenju, Prepis ocena i dokumenta o sistemu ocenjivanja na ustanovi na kojoj je bio na razmeni. Ponekad je potrebno da student pribavi silabuse predmeta koje je pohađao na ustanovi u inostranstvu.

    Kancelarija za međunarodnu saradnju na osnovu analize dostavljenih dokumenta donosi Rešenje o priznavanju mobilnosti. Rešenje sadrži podatke o priznatim predmetima, ESPB bodovima i ocenama. Na osnovu Rešenja studentska služba fakulteta upisuje podatke u matičnu knjigu studenata i kasnije u Dodatak diplomi.

Erazmus + programi mobilnosti

  • Dolazni studenti

    Student partnerske ustanove u inostranstvu može ostvariti deo svog studijskog programa na Fakultetu primenjenih umetnosti kao ustanovi domaćinu.

    Univerzitet umetnosti objavljuje javni poziv za prijavljivanje dolaznih studenata dva puta u toku školske godine, i to:

    • od aprila do 15. maja za jesenji semestar
    • od septembra do 15. oktobra za prolećni semestar.

    Univerzitet umetnosti i FPU na svojim internet stranicama objavljuju javni poziv koji sadrži informacioni paket o ustanovi, podatke o vrstama i nivoima studija, spisak i sadržaj studijskih programa, katalog predmeta (naziv predmeta, opis, ESPB bodovi, nivo studija, semestar, jezik na kome se drži nastava, ishod učenja i dr.), podatke o načinu prijavljivanja, kao i druge informacije od značaja za dolazne studente.

    Dolazni studenti se na javni poziv prijavljuju isključivo preko matične visokoškolske ustanove na koju su upisani. Partnerska ustanova u inostranstvu vrši selekciju prijavljenih studenata i u skladu sa među-institucionalnim ugovorom, nominuje jednog ili više izabranih kandidata slanjem pisma nominacije i prijavne dokumentacije Kancelariji za međunarodnu saradnju Univerziteta.

    Da bi konkurisao za razmenu na FPU, dolazni student bira ponuđene predmete Fakulteta iz Kataloga predmeta vodeći računa o tome da polje i nivo studija na matičnoj visokoškolskoj ustanovi budu ekvivalentni polju i nivou studija tokom mobilnosti na Fakultetu primenjenih umetnosti. Za pomoć dolaznom studentu oko izbora predmeta zadužen je akademski Erazmus+ koordinator odabranog fakulteta.

    Plan mobilnosti dolaznog studenta u vidu ugovora o učenju mora biti odobren od strane matične visokoškolske ustanove prilikom prijave studenta. Ugovor o učenju, kao ključni dokument KA1 mobilnosti Erazmus+ programa, potpisuju najpre student i partnerska ustanova, a potom i Univerzitet, i to pre započinjanja perioda mobilnosti. Ugovor o učenju u ime Univerziteta potpisuje fakultetski Erazmus+ koordinator.

    O prijavi zainteresovanog dolaznog studenta odlučuje Fakultet.

    U slučaju prihvatanja prijave dolaznog studenta, fakultet je u obavezi da studentu pošalje Potvrdu o prihvatanju (Acceptance letter).

    Dolazni student čija je prijava prihvaćena u obavezi je da proveri da li mu je potrebna viza za ulazak u Srbiju . Potrebne informacije dolazni student može proveriti na internet stranici Ministarstva spoljnih poslova Republike Srbije: www.mfa.gov.rs/en/consular-affairs/entry-serbia/visa-regime .

    Za sve nedoumice u vezi sa viznim pitanjima, student treba da se obrati diplomatsko-konzularnom predstavništvu Republike Srbije u zemlji u kojoj ima prijavljeno prebivalište.

    Spisak ambasada i konzularnih predstavništava Srbije dostupan je na stranici Ministarstva spoljnih poslova: https://www.mfa.gov.rs/en/diplomatic-missions/serbian-diplomatic-missions/embassies . Izdavanje vize može da potraje i više od mesec dana, stoga se studentu preporučuje da započne proceduru odmah po dobijanju pozivnog pisma od strane Univerziteta.

    Finansijska podrška

    Dolazni student u okviru KA103 projekta Erazmus+ mesečnu finansijsku podršku dobija od svoje matične visokoškolske ustanove.

    Dolazni student u okviru KA107 projekta Erazmus+ mesečnu finansijsku podršku dobija od Univerziteta, i to za troškove života tokom mobilnosti u iznosu od 700 evra mesečno i putne troškove.

    Putni troškovi za mobilnosti u partnerskim zemljama se refundiraju u paušalnim iznosima i računaju se zavisno od udaljenosti mesta odredišta prema kalkulatoru razdaljine Evropske komisije:

    • 180 € za rastojanje 00-499km
    • 275 € za rastojanje 500-1.999km
    • 360 € za rastojanje 2.000-2.999km
    • 530 € za rastojanje 3.000-3.999km
    • 820 € za rastojanje 4.000-7.999km
    • 300 € za rastojanje 8.000 i više

    Dolazni student ima sva prava i obaveze redovnog studenta FPU, s tim da je za vreme mobilnosti oslobođen plaćanja školarine na ustanovi domaćinu.

    Dolazni student je dužan da kod nadležnih organa reguliše privremeni boravak u Republici Srbiji i da tokom mobilnosti ima regulisano zdravstveno osiguranje.

    Pomoć u obezbeđivanju potrebnih dokumenata (viza, osiguranje i dr.) i oko smeštaja dolaznom studentu pruža Kancelarija za međunarodnu saradnju Fakulteta primenjenih umetnosti.

    Registracija

    Na samom početku mobilnosti, dolazni student je u obavezi da se lično registruje u Kancelariji za međunarodnu saradnju, kao i da dostavi neophodne dokumente (ugovor o učenju, dokaz o zdravstvenom osiguranju itd.). Registracija u Kancelariji za međunarodnu saradnju obavlja se u prvoj nedelji oktobra za jesenji semestar, odnosno u drugoj nedelji februara za prolećni semestar.

    Prijava prebivališta

    U roku od 24 sata po ulasku u Srbiju, student mora da prijavi boravište u lokalnoj policijskoj stanici. Ukoliko student odseda u hotelu ili hostelu, prijava se vrši automatski, a ako odseda u privatnom smeštaju, student treba da se registruje lično, u pratnji svog stanodavca.

    Polaganje ispita na FPU

    Da bi položio ispite na Fakultetu primenjenih umetnosti gostujući student mora da preuzme Prijavu ispita za strane studente (Link)  i dostavi je profesoru najakasnije na dan ispita. Nakon položenog ispita i nakon što profesor unese ocenu i potpiše ispitnu prijavu, student je u obavezi da je dostavi Kancelariji za međunarodnu saradnju Fakulteta. Kancelarija na osnovu ovih dokaza o položenim ispitima izdaje Prepis ocena koje gostujući student potom dostavlja svojoj matičnoj ustanovi.

    Kraj perioda mobilnosti

    Najkasnije 7 dana pre završetka mobilnosti, student treba da kontaktira administrativnog Erazmus koordinatora Univerziteta kako bi zakazao termin za predaju dokumenata i odjavu (checkout) u Kancelariji za međunarodnu saradnju. Zakazivanje se vrši imejlom na erasmus@arts.bg.ac.rs

    Prilikom odjave, dolazni student dostavlja finalni ugovor o učenju sa svim eventualnim izmenama programa studija koje su nastale tokom perioda mobilnosti.

back to top