tijana lazic 1

Tijana Lazić

Docent


Nepoznati autor, Portret devojke ulje na platnu, 60,5 × 55,5 privatno vlasništvo


Paja Jovanović, Portret Aleksandra Karađorđevića ulje na platnu, 72 × 58,7 privatno vlasništvo


Nepoznati autor, Jug Bogdan i sinovi ulje na platnu, 54,4 × 67,3 privatno vlasništvo


Nepoznati autor, Sv. Jovan Krstitelj 1952, ulje na platnu, 71 × 53, privatno vlasništvo


Nepoznati autor, Manastir Studenica bakrorez na papiru (podlepljen platnom), 1733, 77,2 × 105,2, inv. br. 38, Riznica Manastira Studenica


Uroš Predić, Portret starice ugljen i beli pastel na papiru, 48,8 × 33,8, FLU u Beogradu


Beta Vukanović, Portret starca, ugljen na papiru, 42,7 × 33,3, FLU u Beogradu


Uroš Predić, Gladijator/ratnik Borgeze verovatno 1876–77, ugljen na papiru, 55,4 × 37,7, FLU u Beogradu


Vladimir Veličković, Ptica kombinovana tehnika na papiru (podlepljen platnom), 1959, 70,5, × 100, privatno vlasništvo

Uža umetnička oblast

Konzervacija i restauracija

Predmeti koje nastavnik drži (Akreditacija 2015):

Osnovne akademske studije:
Konzervacija i restauracija štafelajnih slika 2
Konzervacija i restauracija umetničkih dela na papiru

Master akademske studije:
Konzervacija i restauracija umetničkih dela na papiru 1
Konzervacija i restauracija umetničkih dela na papiru 2

Predmeti koje nastavnik drži (Akreditacija 2022):

Integrisane akadamske studije:
Konzervacija i restauracija štafelajnih slika 2,
Konzervacija i restauracija umetničkih dela na papiru
Konzervacija i restauracija umetničkih dela na papiru 2
Konzervacija i restauracija umetničkih dela na papiru 3
Konzervatorsko-restauratorska dokumentacija i prezentacija umetničkih dela na papiru
Preventivna konzervacija 1
Preventivna konzervacija 2
Primena preventivne konzervacije u okviru izrade završnog rada

Doktorske akademske studije:

Prethodno školovanje

Diplomirala na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, 2003. Magistrirala na Fakultet primenjenih umetnosti u Beogradu, 2007.

Rad na Fakultetu

 

Doprinos akademskoj i široj zajednici

Učesnik na projektu – Konzervacija i restauracija 70 dela za izložbu „Snovi o prošlosti i tradiciji: Olga Benson“ (130 godina od rođenja slikarke), Galerija nauke i tehnike SANU, 23. 12 – 25. 1. 2020.
Član Organizacionog i Umetničko-strukovnog odbora međunarodne konferencije SmartArt, FPU u Beogradu od 2019.
Član Komisije za reviziju radova profesora Aleksandra Zarina, zbirka FLU u Beogradu, 2019.
Učesnik na projektu – Obezbeđivanje uslova za sprečavanje daljeg propadanja papira izazvanog nepovoljnim klimatskim uslovima u Kabinetu grafike FLU u Beogradu, 2015.
Učesnik na projektu – Konzervacija i restauracija crteža i studija Uroša Predića iz zbirke FLU u Beogradu i njihova prezentacija kao segmenta ukupne zaostavštine umetnika Fakultetu u Galeriji FLU, 2015.

Usavršavanja u zemlji i inostranstvu

Methods and materials for painting cleaning, Opificio delle Pietre Dure (OPD), ITP International Training Program, Firenca, 2017.
Course of modern and contemporary paintings conservation, grupa predavača sa Centralnog Instituta za konzervaciju i restauraciju u Rimu, Centralni Institut za konzervaciju, Beograd, 2011
Radionica konzervacije i restauracije ikona, grupa predavača sa Instituta Rjepin, Odeljenja za konzervaciju u Sankt Peterburgu, Patrijaršijski dvor, Sremski Karlovci, 2009.

Publikovani radovi

Milanovic, T. Lazic, I. Zivkovic, M. Vuksanovic, M. Milosevic M. Kostic, The effect of nanofibrillated tempo-oxidized cotton linters on the strength and optical properties of paper, Journal of natural fibers, 2020.
J. Milanović, T. Lazić, I. Živković, M. Kostić, Primena kompozita na bazi mikrofibrilisane celuloze u konzervaciji papira, Zbornik radova prve međunarodne konferencije SmartArt – Umetnost i nauka u primeni, FPU u Beogradu, 2020.
Damjanović, M. Gajić-Kvašćev, J. Đurđević, V. Andrić, M. Marić-Stojanović, T. Lazić, S. Nikolić, The characterization of canvas painting by the Serbian artist Milo Milunović using X-Ray fluorescence, micro-Raman and FTIR Spectroscopy, Radiation Physics and Chemistry, 2015.

Izvedeni radovi

Nepoznati autor, Triptih, tempera na dasci, 1840, 25,3 × 21,2, × 1,5, privatno vlasništvo, 2021.
Nepoznati autor, Deizis, podizanje časnog krsta i Sv. arhiđakon Stefan, tempera na dasci, 47,5 × 33 × 2,2, privatno vlasništvo, 2021.
Vladimir Veličković, Ptica, kombinovana tehnika na papiru (podlepljen platnom), 1959, 70,5, × 100, privatno vlasništvo, 2021.
Nepoznati autor, Hristos sa scenama praznika i svetiteljima, XIX vek, tempera na dasci, 46,4 × 37,5 × 2, privatno vlasništvo, 2020.
Konzervacija i restauracija 100 dela na papiru i dve slike na kartonu – Olga Benson, Etnografski institut SANU, 2019.
Nepoznati autor, Sv. Jovan Krstitelj, 1952, ulje na platnu, 71 × 53, privatno vlasništvo, 2018.
Anastas Jovanović, Stefan Knićanin, litografija, 1849, 54,5 × 36,3, inv. br. K.U. 136/88, UD. 20782, Muzej primenjene umetnosti, 2018.
Konzervacija i restauracija dvadeset jednog dela na papiru – Uroš Predić, FLU u Beogradu, 2016.
Beta Vukanović, Portret starca, ugljen na papiru, 42,7 × 33,3, FLU u Beogradu, 2016.
Nepoznati autor, Jug Bogdan i sinovi, ulje na platnu, 54,4 × 67,3, privatno vlasništvo, 2015.
Nepoznati autor, Tapa iz Indonezije, tuš na kori drveta (dud), 128 × 207, privatno vlasništvo, 2015.
Blochinger & Leykauf, Kralj Aleksandar I, litografija na papiru (Chine-Collé), 63 × 42,5, inv. br. 14172/2, SANU, 2015.
Nepoznati autor, Manastir Studenica, bakrorez na papiru (podlepljen platnom), 1733, 77,2 × 105,2, inv. br. 38, Riznica Manastira Studenica, 2015.
Konzervacija i restauracija 2 dela na papiru – Aleksandar Deroko, Spomen kosturnica na ostrvu Vidu (Varijanta II i III), 1938, kombinovana tehnika na papiru, 125,5 × 100, Istorijski muzej Srbije, 2013.
Konzervacija i restauracija 23 slike iz zbirke muzeja Zbirka portreta, 20. Vek, Muzej grada Beograda, 2009 – 2010.
Konzervacija i restauracija 37 slika Paje Jovanovića, Legat Paje Jovanovića, Muzej grada Beograda, 2008 – 2009.

back to top