01 Andrej Dolinka

Andrej Dolinka

Docent

Andrej Dolinka - 01

Valter Benjamin — Raspakujem svoju biblioteku, dizajn knjige, Knjižarsko-izdavačka zadruga Baraba, Beograd, 2017.

Andrej Dolinka - 02

Valter Benjamin — Raspakujem svoju biblioteku, dizajn knjige, Knjižarsko-izdavačka zadruga Baraba, Beograd, 2017.

Andrej Dolinka - 03

Zoran Bojović: Tri tačke oslonca, kokustoski rad, kodizajn izložbe, dizajn knjige, Muzej savremene umetnosti, Beograd, 2012.

Andrej Dolinka - 04

Zoran Bojović: Tri tačke oslonca, kokustoski rad, kodizajn izložbe, dizajn knjige, Muzej savremene umetnosti, Beograd, 2012.

Andrej Dolinka - 05

Nesvrstani modernizmi, dizajn serije od sedam publikacija, Muzej savremene umetnosti, Beograd, 2016–17.

Andrej Dolinka - 06

Nesvrstani modernizmi, dizajn serije od sedam publikacija, Muzej savremene umetnosti, Beograd, 2016–17.

Andrej Dolinka - 07

Nesvrstani modernizmi, dizajn serije od sedam publikacija, Muzej savremene umetnosti, Beograd, 2016–17.

Uža umetnička oblast
Grafika i knjiga

Predmeti koje nastavnik drži (Akreditacija 2015):
Osnovne akademske studije:
Poznavanje grafičkih aplikacija
Tipografija

Predmeti koje nastavnik drži (Akreditacija 2022):
Osnovne akademske studije:
Poznavanje grafičkih aplikacija 1

Prethodno školovanje
Diplomirao 2005. godine na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Beogradu

Rad na Fakultetu
Izabran u zvanje docenta 2022. godine.

Nagrade i priznanja
Nagrada Sajma knjiga u Beogradu za najboljeg dizajnera (knjiga Pavle Levi — Cimanje slike. Nesputana analitika [Multimedijalni institut, Zagreb i Fakultet za medije i komunikaciju, Beograd])

Izvedeni radovi (izbor)
Radio kao dizajner i art direktor na izdanjima Muzeja savremene umetnosti (Beograd), Kulturnog centra Beograda, Filmskog centra Srbije, Kinopravda instituta (Beograd), Multimedijalnog instituta (Zagreb), Fakulteta za medije i komunikaciju (Beograd), Književno-izdavačke zadruge Baraba (Beograd), Prelom kolektiva, Centra za kulturnu dekontaminaciju (Beograd) i drugih izdavačkih kuća.

Dizajn knjiga, kataloga, štampanog materijala i grafička oprema izložbi za Muzej savremene umetnosti, Beograd, 2002–2022.
Dizajn celokupnih dela Vlade Petrića, Kinopravda institut, Beograd, 2022–
Dizajn knjiga u ediciji „Imaginarijum”, Filmski centar Srbije, Beograd, 2020–
Art direkcija i dizajn časopisa Huper, Politika novine i magazini, Beograd, 2008.
Dizajn časopisa Prelom, Centar za savremenu umetnost / Prelom kolektiv, Beograd, 2002–2006.
Dizajn kataloga, štampanog materijala i grafička oprema izložbi za Prelom kolektiv, Beograd, 2006–2010.
Dizajn vizuelnog identiteta i publikacija za Tačku kulturnog kontakta, Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije,  2008–2013.
Prometeji novog veka, dizajn izložbe (sa arhitektkinjom dr Milenom Kordić), dizajn štampanog i promotivnog materijala, signalizacije i kataloga izložbe, Muzej Jugoslavije, 2021.
Pavle Levi — Minijature — o politici filmske slike, dizajn knjige, Multimedijalni institut, Zagreb, 2021.
Rebel Star — Početak i kraj, dizajn za digitalno izdanje muzičkog albuma, dizajn omota gramofonske ploče,  Pop depresija, Beograd i Geenger Records, Zabok, Hrvatska, 2021.
Slobodan Šijan — Pisci u bioskopu. Književna istorija naših filmskih doživljaja — Antologija, dizajn knjige, Filmski centar Srbije, Beograd, 2020.
Pavle Levi — Nefiltrirane kino-misli u doba pandemije. Filmski dnevnik iz karantina, dizajn onlajn publikacije, Multimedijalni institut, Zagreb, 2020.
Dizajn veb sajta posvećenog analognom sintisajzeru EMS Synthi 100, Radio-televizija Srbije, Eletronski studio Trećeg programa Radio Beograda, 2019.
Pavle Levi — Cimanje slike. Nesputana analitika, dizajn knjige, Multimedijalni institut, Zagreb i Fakultet za medije i komunikaciju, Beograd, 2019.
Kevin Džerom Everson — The Abstract Ideal, dizajn publikacije i štampanog materijala, Muzej savremene umetnosti Vojvodine, Novi Sad, 2019.
Virvel — Žena sa bradom, patuljak, idiot, dizajn omota gramofonske ploče, Ammonite Records, Beograd, 2019.
Veliki prezir — Ruka bez povratka, dizajn omota gramofonske ploče, Odličan hrčak, Beograd, 2018.
Pavle Levi — Jolted Images: Unbound Analytic, dizajn knjige, Amsterdam University Press, Amsterdam, Holandija, 2017.
Resolution 827, dizajn kataloga, Muzej savremene umetnosti, Beograd i Stedelijk Museum, Amsterdam, Holandija, 2016.
Vladimir Milenković — Forma prati temu. Petodelni metodološki esej, Univerzitet u Beogradu — Arhitektonski fakultet, Muzej primenjene umetnosti, Beograd, 2015.
Mirko Ilić — Eye to Hand, dizajn knjige, Mikser Books, Beograd, 2011.

Kolektivne izložbe
NEP / NOVA EVROPA: Station to Station, Galerija HUiU, Galerija Makina, Pula, Hrvatska, 2021.
NEP / NOVA EVROPA: Kunst ist zeitlost • Europa endlos, Multimedijalni kulturni centar, Split, Hrvatska, 2020.
NEP / NOVA EVROPA: Kunst ist zeitlost • Europa endlos, Galerija Hrvatskog dizajnerskog društva, Zagreb, Hrvatska, 2020.
Apsolutni prolećni laserski samit jeftine grafike — Minimum truda — No Effort, Muzej grada Beograda, 2018.
Ko ti je dao sve te reči kad ih pogrešno koristiš ili svakom je njegov neizdrž najneizdrživiji, Galerija „Navigator”, Beograd, 2017.
The Best Summit of Cheap Laser Graphics — Never Better, Quartier General, La Chaux-de-Fonds, Švajcarska, 2017.
Internacionalni laserski samit jeftine grafike — Na rubu, Lauba — Kuća za ljude i umjetnost, Zagreb, Hrvatska, 2015.
The Ultimate Summit of Cheap Laser Graphics — No Regrets!, Künslerhaus, Beč, Austrija, 2014.
Imam(o) problem, grupna izložba u okviru međunarodne konferencije (Grafički) dizajner — autor ili univerzalni vojnik 4: Obuka, Kulturni centar Beograda, 2013.
International Summit of Cheap Laser Graphics — For Your Own Good!, Museum Tinguely, Bazel, Švajcarska, 2013.
Konačni prolećni samit jeftine grafike — Za tvoje dobro!, Centar za kulturnu dekontaminaciju, Beograd, 2013.
International Laser Summit of Cheap Graphics — All You Can Eat, WAAG Society, Amsterdam, Holandija, 2012.
Tradicionalni prolećni samit jeftine grafike — All You Can Eat, Neurotitan Galerie, Berlin, Nemačka, 2012.
Tradicionalni prolećni samit jeftine grafike — Umetnost do kraja, Centar za kulturnu dekontaminaciju, Beograd, 2011.
Festival Mikser, izložba Intimnost, selekcija časopisa Kvart (selektorka: Mia David), Silosi „Žitomlina”, Beograd, 2010.
Tradicionalni prolećni samit jeftine grafike — Umetnost na silu, Centar za kulturnu dekontaminaciju, Beograd, 2010.
Međunarodna konferencija (Grafički) dizajner — autor ili univerzalni vojnik, grupna izložba, Izlozi tada napuštene robne kuće „Beograd” u ulici kneza Mihaila, Beograd, 2010.
Festival Mikser, izložba Uključujem, selekcija časopisa Kvart (selektorka: Mia David), Silosi „Žitomlina”, Beograd, 2009.
Radionica 301 / Sweet Concrete, Izložba radova s radionice održane na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Beogradu, Kulturni centar Rex, Beograd, 1996.

Doprinos akademskoj i široj zajednici
Časopis Prelom, dizajn i rad u redakciji, Centar za savremenu umetnost, Beograd, 2002–2005.
Jedan od osnivača i dizajner, Prelom kolektiv, Beograd, 2004–2009.
Dizajner, rad u okviru Stručnog veća, Muzej savremene umetnosti, Beograd, 2002–2022.

Teorijski radovi
„Zamke navodnika”, uvodni tekst za izložbu i publikaciju Balkan: Lažni idoli, A3.Format, Novi Sad, 2011.
„Ekonomika jednog iskustva”, tekst u knjizi Na silu: dvogodišnji izveštaj, pregled prva dva Laserska samita jeftine grafike, Turbo Comix, Beograd, Pariz   2010.
„Neopozivo ukidanje budućnosti”, tekst o strip-albumu Filipa Drijea Noć, časopis Odiseja, br. 6, Beograd, 2021, str. 52–54, Odiseja, Beograd, decembar 2021.
„U zavetrini tržišta”, tekst o izložbi Slavimira Stojanovića Stories (Supermarket, Beograd, 3–10. mart 2009), časopis Kvart, br. 7, Beograd, mart 2009, str. 137–139, Kvart, Beograd, mart 2009.

 

back to top