Студент партнерске установе у иностранству може остварити део свог студијског програма на Факултету примењених уметности као установи домаћину.
Универзитет уметности објављује јавни позив за пријављивање долазних студената два пута у току школске године, и то:
- од априла до 15. маја за јесењи семестар
- од септембра до 15. октобра за пролећни семестар.
Универзитет уметности и ФПУ на својим интернет страницама објављују јавни позив који садржи информациони пакет о установи, податке о врстама и нивоима студија, списак и садржај студијских програма, каталог предмета (назив предмета, опис, ЕСПБ бодови, ниво студија, семестар, језик на коме се држи настава, исход учења и др.), податке о начину пријављивања, као и друге информације од значаја за долазне студенте.
Долазни студенти се на јавни позив пријављују искључиво преко матичне високошколске установе на коју су уписани. Партнерска установа у иностранству врши селекцију пријављених студената и у складу са међу-институционалним уговором, номинује једног или више изабраних кандидата слањем писма номинације и пријавне документације Канцеларији за међународну сарадњу Универзитета.
Да би конкурисао за размену на ФПУ, долазни студент бира понуђене предмете Факултета из Каталога предмета водећи рачуна о томе да поље и ниво студија на матичној високошколској установи буду еквивалентни пољу и нивоу студија током мобилности на Факултету примењених уметности. За помоћ долазном студенту око избора предмета задужен је академски Еразмус+ координатор одабраног факултета.
План мобилности долазног студента у виду уговора о учењу мора бити одобрен од стране матичне високошколске установе приликом пријаве студента. Уговор о учењу, као кључни документ КА1 мобилности Еразмус+ програма, потписују најпре студент и партнерска установа, а потом и Универзитет, и то пре започињања периода мобилности. Уговор о учењу у име Универзитета потписује факултетски Еразмус+ координатор.
О пријави заинтересованог долазног студента одлучује Факултет.
У случају прихватања пријаве долазног студента, факултет је у обавези да студенту пошаље Потврду о прихватању (Acceptance letter).
Долазни студент чија је пријава прихваћена у обавези је да провери да ли му је потребна виза за улазак у Србију . Потребне информације долазни студент може проверити на интернет страници Министарства спољних послова Републике Србије: www.mfa.gov.rs/en/consular-affairs/entry-serbia/visa-regime .
За све недоумице у вези са визним питањима, студент треба да се обрати дипломатско-конзуларном представништву Републике Србије у земљи у којој има пријављено пребивалиште.
Списак амбасада и конзуларних представништава Србије доступан је на страници Министарства спољних послова: https://www.mfa.gov.rs/en/diplomatic-missions/serbian-diplomatic-missions/embassies . Издавање визе може да потраје и више од месец дана, стога се студенту препоручује да започне процедуру одмах по добијању позивног писма од стране Универзитета.
Финансијска подршка
Долазни студент у оквиру КА103 пројекта Еразмус+ месечну финансијску подршку добија од своје матичне високошколске установе.
Долазни студент у оквиру КА107 пројекта Еразмус+ месечну финансијску подршку добија од Универзитета, и то за трошкове живота током мобилности у износу од 700 евра месечно и путне трошкове.
Путни трошкови за мобилности у партнерским земљама се рефундирају у паушалним износима и рачунају се зависно од удаљености места одредишта према калкулатору раздаљине Европске комисије:
- 180 € за растојање 00-499км
- 275 € за растојање 500-1.999км
- 360 € за растојање 2.000-2.999км
- 530 € за растојање 3.000-3.999км
- 820 € за растојање 4.000-7.999км
- 300 € за растојање 8.000 и више
Долазни студент има сва права и обавезе редовног студента ФПУ, с тим да је за време мобилности ослобођен плаћања школарине на установи домаћину.
Долазни студент је дужан да код надлежних органа регулише привремени боравак у Републици Србији и да током мобилности има регулисано здравствено осигурање.
Помоћ у обезбеђивању потребних докумената (виза, осигурање и др.) и око смештаја долазном студенту пружа Канцеларија за међународну сарадњу Факултета примењених уметности.
Регистрација
На самом почетку мобилности, долазни студент је у обавези да се лично региструје у Канцеларији за међународну сарадњу, као и да достави неопходне документе (уговор о учењу, доказ о здравственом осигурању итд.). Регистрација у Канцеларији за међународну сарадњу обавља се у првој недељи октобра за јесењи семестар, односно у другој недељи фебруара за пролећни семестар.
Пријава пребивалишта
У року од 24 сата по уласку у Србију, студент мора да пријави боравиште у локалној полицијској станици. Уколико студент одседа у хотелу или хостелу, пријава се врши аутоматски, а ако одседа у приватном смештају, студент треба да се региструје лично, у пратњи свог станодавца.
Полагање испита на ФПУ
Да би положио испите на Факултету примењених уметности гостујући студент мора да преузме Пријаву испита за стране студенте (Линк) и достави је професору најакасније на дан испита. Након положеног испита и након што професор унесе оцену и потпише испитну пријаву, студент је у обавези да је достави Канцеларији за међународну сарадњу Факултета. Канцеларија на основу ових доказа о положеним испитима издаје Препис оцена које гостујући студент потом доставља својој матичној установи.
Крај периода мобилности
Најкасније 7 дана пре завршетка мобилности, студент треба да контактира административног Еразмус координатора Универзитета како би заказао термин за предају докумената и одјаву (checkout) у Канцеларији за међународну сарадњу. Заказивање се врши имејлом на erasmus@arts.bg.ac.rs
Приликом одјаве, долазни студент доставља финални уговор о учењу са свим евентуалним изменама програма студија које су настале током периода мобилности.