Antimaterija, izložba Ljubice Jocić Knežević

02 Ljubica Jocic Knezevic 1

Kustos izložbe: Jelena Popović
Organizator: Muzej primenjene umetnosti, Beograd
Otvaranje izložbe: subota, 4. septembar 2021. godine, u 19 sati
Izložba je otvorena do 28. septembra 2021. godine.

Samostalna izložba keramičarke i vanredne profesorke na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, dr um. Ljubice Jocić Knežević, Antimaterija organizovana je u okviru Salona savremene primenjene umetnosti MPU. Izložba predstavlja nastavak istraživanja koja se nadovezuju na umetnički doktorski projekat završen 2018, ali i na faze u radu koje su mu prethodile. Ispitujući granice između keramičke umetnosti i dizajna, a u kontekstu savremenih tehničkih i tehnoloških dostignuća, izložba Antimaterija sublimira sva dosadašnja istraživanja i povezuje ih sa novim radovima koji su nastali 2021. godine. Postavka nastoji da ukaže na hronološko i tematsko ishodište umetničkog eksperimenta sa porcelanom, rušeći tradicionalan pristup keramici. Isprepletane i dinamične strukture, apstraktne forme, kontrasti crnog i belog porcelana, stvaraju prefinjene i elegantne radove autentičnog umetničkog rukopisa. Koristeći različita sredstva prezentacije, svi segmenti izložbe se nadograđuju, a sve u cilju izuzetno slojevitih poruka koje šalju. Ovi radovi se mogu čitati kao reakcija na globalizam i društveno otuđenje savremenog digitalnog doba. S jedne strane, oni predstavljaju kritiku savremenog društva, a sa druge ga slave ukazujući na neminovnost njegovih promena. Izložba je inspirisana i istraživanjima antimaterije, dualiteta i kontrasta između dobrog i lošeg, pozitivnog i negativnog, sklada i nesklada.

Ljubica Jocić Knežević je završila poslediplomske studije na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu (2001), a doktorirala je sa temom Keramika i ekran – elementi nasleđa i savremena digitalna tehnologija na istom fakultetu 2018. godine. Specijalizirala je keramičku skulpturu i keramičke tehnike u Razvojnoj diviziji Instituta za keramiku i dizajn, Tajimi, Japan (Tajimi Ishoken City Pottery Design and Technical Center, Japan), uz Bunka-ćo stipendiju za kulturu. Član je Internacionalne akademije keramike IAK-AIK, pod pokroviteljstvom UNESKA, sa sedištem u Ženevi od 2011.Izabrana je 2020. u zvanje vanrednog profesora na Fakultetu primenjenih umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu. Dobitnica je mnogobrojnih nagrada od kojih se izdvaja Bronzana nagrada i nagrada Gifu prefekture za izvanredne rezultate na Međunarodnom takmičenju savremene keramike – MINO, Muzej keramike Mino, Japan; Merit Award – nagrada za zasluge, Bijenale savremene keramike, Jinge muzej keramike, Novi Taipei, Tajvan; SOFA SELECTS Award 2014, SOFA CHICAGO, Special Selections Chosen by Curators, Designers and Critics, Sofa Ekspo, Čikago, SAD ; Počasna diploma, nominacija Monike Gas, direktorke Vestervald muzeja, Evropska izložba keramike, Nagrada Vestervalda, Nemačka i Nagrada Privredne komore – Premio Cersaie Di Edi. Cer SPA, Sasuolo, za najbolje delo koje sjedinjuje keramičku skulpturu i dizajn, 58. Premio Faenca, Muzej međunarodne keramike, Italija. Izlagala je na trinaest samostalnih i brojnim kolektivnim izložbama u Australiji, Italiji, Španiji, Japanu, Hrvatskoj, Sloveniji, SAD-u, Velikoj Britaniji, Austriji, Rumuniji, Koreji, Irskoj, Tajvanu, Indoneziji, Nemačkoj, Makau, Holandiji i Srbiji.

02 Ljubica Jocic Knezevic 1 02 .Analytic concept of breaking up the game into larger or smaller operations 2 scaled 03 Ljubica Jocic scaled Officine Saffi Lab Artist in Residence Ljubica Knezevic Jocic 16 scaled

back to top