Tekst i fotografije su u prilogu, lokacija je . Naslov izložbe slika je Izložba Nenada Nastića, višeg umetničkog saradnika na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, „Mape imaginarnih gradova”, otvorena je 26.11. 2021. u galeriji Sretena Stojanovića u Prijedoru i traje do 26.12.2021.
Nenad Nastić spada u srednju generaciju slikara. U njegovoj bogatoj biografiji se može videti da se, pored štafelajnog slikarstva, bavio i restauracijom zidnih srednjevekovnih slika u najznačajnijim crkvama i manastirima. Radio je i na oslikavanju crkava, izvodio murale, mozaičke komozicije i slike u zgrafito tehnici. Značajan deo u njegovoj biografiji zauzima rad u tehnici fuzionog stakla koja spada u novije tehnike i kojom se bavi mali deo umetnika. U zadnjoj deceniji bavi se i pedagoškim radom na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Ova izložba je deo doktorskog umetničkog projekta na kome radi nekoliko godina.
Slike Nenada Nastića u zrelijoj fazi spadaju u autentične i prepoznatljive kompozicije mapa gradova rađene skoro apstraktno u više tehnika (akrilik, mozaik, zgrafito, fuziono staklo). Na razmeđi apstraktnog i realnog, znaka i figure, modernog i tradicionalnog, umetnosti i topografije Nastić uspeva da stvori likovnu poetiku od sasvim prozaičnog predmeta kava je mapa grada koja ima praktičnu primenu. On je, kao i galavni junak iz pomana „Karta i teritorija“ Mišela Uelbeka sliku i crtež pretvorio u priručnik za putovanje unutrašnjim svetovima gde je on i putnik i vodič.
Na ovoj izložbi Nenad nam pokazuje da je napravio korak dalje. Mape se polako gube i sve više se pojavljuje apstrakcija koja nas ponovo navodi na putovanje u unutrašnji svet u kome su mikrokosmos i makrokosmos povezani i isprepletani. Mapa se pretvara u mural, detalj lavirint, vrt. Telo koje se sastoji od drugih manjih tela. Crtež i slika u kojima su upisani drugi crteži i slike. Tu se mogu naslutiti fantastične zveri sačinjene od malih životinja i insekata koje se nalaze u prostoru između svesnog i podsvesnog, svetlosti i senke, ništavila i postojanja.U pitanju je iskreno stvaralaštvo koje ničim ne podilazi posmatraču a ponajmanje željom da se dopadne ili svrsta u neku pouzdano određenu likovnu kategoriju.
Na crtežima Nenad ponovo pokazuje nastojanja ka lutanju ne samo na papiru u ime likovne slobode već trajnje ljudske potrebe za putovanjem. Sva životna iskustva su skupljena na njima i transformisana kroz sopstvenu prizmu u veoma ličan stav. Realni svet se gubi i meša sa unutrašnjim gde se emocije prepliću sa iskustvom stvarajući nadrealni svet jedinstven i ličan.
Slobodan Kajtez